bazarfiledl

فایلکده

bazarfiledl

فایلکده

دانلود پاورپوینت اثرات زلزله بر ساختمان

پاورپوینت اثرات زلزله بر ساختمان

پاورپوینت اثرات زلزله بر ساختمان در 28 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت اثرات زلزله بر ساختمان در 28 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




بخشی از متن :


اشاره: شمار زیادی از راهکارهای موجود مقاوم‌سازی لرزه‌ای بسته به نوع و شرایط مختلف سازه موجود است. بنابراین انتخاب نوع مقاوم‌سازی روند پیچیده‌ای دارد و تحت تاثیر تدوام فناوری و شرایط اقتصادی و اجتماعی قرار دارد.


راهکارهای مقاوم‌سازی لرزه‌ای:


به طور کلی دو روش برای افزایش ظرفیت لرزه‌ای سازه‌های موجود وجود دارد. اولین روش مقاوم‌سازی سطح سازه است که شامل اصلاحات کلی سیستم سازه‌ای است. اصلاحات کلی متداول شامل اضافه کردن دیوارهای سازه‌ای، بادبندهای فولادی یا جداکننده‌های پایه است. دومین روش مقاوم‌سازی سطحی عضو می‌باشد. در این روش اعضایی که ظرفیت شکل‌پذیری ناکافی دارند ظرفیتشان به منظور برآورده کردن حالات حدی افزایش می‌یابد. مقاوم‌سازی سطح عضو شامل روش‌هایی از قبیل اضافه کردن بتن، فولاد یا زره‌پوش کردن ستون با الیاف پلیمری مرکب است.مقاوم‌سازی سطح سازه به طور معمول برای افزایش مقاومت جانبی سازه‌های موجود مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این قبیل مقاوم‌سازی ساختمان‌های بتن مسلح می‌توان بادبندهای فولادی، کابل‌های پیش تنیده، دیوارهای پرکننده، دیوارهای برشی، پرکننده‌ها با مصالح بنایی و جداکننده‌های پایه را نام برد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پاورپوینت بررسی زندگی نامه و آثار میس وندرروهه

پاورپوینت بررسی زندگی نامه و آثار میس وندرروهه

پاورپوینت بررسی زندگی نامه و آثار میس وندرروهه در 34 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt


مشخصات فایل
تعداد صفحات34
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی زندگی نامه و آثار میس وندرروهه در 34 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt






    لودویگ میس  در ۲۷ مارس ۱۸۸۶ در شهر آخن آلمان به دنیا آمد.


    لودویگ میس ون در روهه، در کنار والتر گروپیوس و لو کوربوزیه به عنوان استادان پیشرو در معماری مدرن شناخته می‌شوند. میس مانند بسیاری از معاصران خود به دنبال بنا نهادن یک سبک معماری ای بود که نمایانگر عصری جدید باشد درست مانند کاری که سبک های معماری کلاسیک و معماری گوتیک برای زمان خود انجام دادند.او یک سبک معماری قرن بیستمی تاثیر گذار را خلق کرد که دارای صراحت مفرط و سادگی بود. در ساختمان های کامل ساخته شده، او از مصالح جدید مانند فولاد صنعتی و صفحات شیشه ای برای تعریف فضاهای داخلی استفاده کرده است.


او تلاش کرد که به سمت معماری ای برود که دارای حداقل چارچوب ساختمانی باشد و دارای یک تعادل در مقابل آزادی ضمنی جریان آزاد فضاهای باز باشد.او ساختمان های خود را معماری "پوست و استخوان ها" می نامید. او در جستجوی یک روش منطقی بود که باعث هدایت فرآیند خلاق طراحی معماری شود. او بخاطر استفاده از کلمات کوتاه کمتر بیشتر است و خداوند در جزییات است شهرت دارد. وی در آمریکا و بخصوص در موسسه فناوری ایلینوی آمریکا آثار مهمی از خود بر جای گذاشت.


   میس در مغازهٔ حکاکی بر روی سنگ و چندین شرکت محلی طراحی داخلی کار می کرد و سپس به برلین رفت و به دفتر طراح داخلی  پیوست. او حرفه معماری خود را به عنوان یک کار آموز در کارگاه پیتر بهرنس بین سال های 1908 تا 1912 میلادی شروع کرد، جایی که او در معرض نظریه های رایج معماری و فرهنگ مترقی آلمان قرار گرفت او همچنین در کنار والتر گروپیوس و لو کوربوزیه کار می کرد. او همچنین به عنوان  سفارت  در سن پترزبورگ تحت نظر پیتر بهرنس کار می کرد. استعداد او به سرعت شناخته شد و او با توجه به عدم تحصیلات رسمی دانشگاهی شروع به قرارداد بستن به صورت مستقل کرد. او کم گو، مشاوره گر و ار لحاظ جسمانی با ابهت بود.

میس به عنوان قسمتی از یک تبدیل سریع از پسر یک کاسب به یک معمار که با فرهنگ ممتاز برلین کار می کند، نام خانوادگی خود را تغییر داد و نام خانوادگی مادر خود (ون در روهه) را که تاثیرگذار تر بود برگزید. او کار مستقل و حرفه ای خود را با طراحی ساختمان های طبقات مرفه جامعه با سبک سنتی محلی آلمانی شروع کرد. او پهنِ متناسب را، نظم عناصر موزون را و توجه به رابطه سازه های ساخته شده توسط انسان با طبیعت را و ترکیب های سادهٔ حجم های مکعبی  متعلق به سبک معماری  (Prussian Neo-Classical) در اوایل قرن 19 را، در صورتی که در آن قرن درنظر نگرفتن گلچین بودن و درهم ریختگی سبک معماری کلاسیک به دلیل این که با عصر مدرن نامربوط است رایج بود، را می پسندید.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پاورپوینت بررسی برج قابوس گنبد قابوس

پاورپوینت بررسی برج قابوس گنبد قابوس

پاورپوینت بررسی برج قابوس گنبد قابوس در 30 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی برج قابوس گنبد قابوس در 30 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt




معرفی شهر: 


شهر گنبدکاووس در دوران کهن به جرجان معروف بوده و به دلیل قرار داشتن در جاده ابریشم از اهمیت بسیاری در بازرگانی برخوردار بوده‌است. در طول دوران های متمادی، هنگام حکمرانی سسلسه‌های آل زیار و آل بویه، این شهر پایتخت ایران بوده‌است. و از آن دوران برج آجری قابوس که احتمالاً مدفن سلطان آل زیاری، قابوس بن وشمگیر است، ساخته شده که قدیمی ترین ارامگاه سبک ترکمانان سلجوق بوده و ارتفاع آن به ۶۰ متر می‌رسد و بین سال های ۱۰۰۶ تا ۱۰۰۷ میلادی بنا شده‌است


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه واتیکان

پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه واتیکان

پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه واتیکان در 22 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه واتیکان در 22 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt





پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه واتیکان:


žاین موزه در سال ۱۵۰۶ میلادی توسط پاپ ژولیوس دوم بنیان نهاده شد. موزه‌ واتیکان ساختمانی در داخل کشور واتیکان است که شامل چند مجموعه موزه‌ است و از بخش‌های متنوعی تشکیل شده و آثاری از تمدن‌های مختلف در بر دارد. žبخش اصلی آن از هنر عمومی و تندیس‌ها و پیکره‌های بسیاری تشکیل شده و آثار هنری بسیاری از کلیسای کاتولیک روم را به نمایش گذاشته است. žپاپ ژولیوس دوم این موزه را در قرن شانزدهم (سال ۱۵۰۶ میلادی) تأسیس کرد. سالانه از این موزه بیشتر از 5 میلیون نفر بازدید می‌کنند. ورودی برای هر نفر 14 یورو است بخش اصلی درآمد واتیکان از این موزه تامین می‌شود. žموزه‌ واتیکان اکتبر سال 2006 پانصدمین سالگرد تأسیس خود را با گشایش دائمی حفاری قبرستان واتیکان جشن گرفت. امروزه مجموعه موزه واتیکان ترکیبی از موزه‌ها و گالری‌های مختلف پاپی هستند که تحت حمایت پاپ کلمنت چهاردهم (1769-1774) و پاپ پیوس ششم (1775-1799) آغاز به کار کردند. ž


قسمت موزه پروفین لاتران دربرگیرنده تندیس‌های باستانی (به ویژه تابوت‌های سنگی مرمر یک دست) و سنگ نوشته‌هایی از دوران مسیحیت باستانی است.

در سال 1910 و دوران پاپ سنت پیوس دهم (1903-1914) گالری سنگ‌شناسی عبری در داخل موزه پیوکریسشن شکل گرفت که دربرگیرنده 137 سنگ نوشته عبری از گورستان‌های باستانی در رم است و بعدها توسط پاپ ژان بیست و سوم (1958-1963) از قصر لاتران به ساختمان داخلی واتیکان منتقل و در سال 1970 افتتاح شد.

این موزه همچنین دربرگیرنده مجموعه مختلفی از پرده‌های منقوش و قالیچه‌نماهایی از قرن پانزدهم و هفدهم و همچنین مجموعه‌ای از نقشه‌ها و نقاشی‌های مختلف ایتالیااست. در داخل موزه واتیکان  بیش از هرجای دیگری در جهان آثار برهنه وجود دارد.

بخش تاریخی موزه واتیکان نیز در سال 1973 پایه‌گذاری شد که دربرگیرنده مجموعه‌ای از پرتره‌های پاپی و اشیاء سپاه نظامی پاپی و همچنین اشیایی برای مراسم و تشریفات خاص است که دیگر استفاده نمی‌شود. موزه اتومبیل و کالسکه نیز بخشی از موزه تاریخی واتیکان است.

شهر واتیکان با دو کیلومتر طول و هزار نفر شهروند- کوچکترین کشور مستقل جهان - در سال ۱۹۲۹ طبق عهدنامه لاترن (Lateran Treat) تأسیس شد. کشور و یا به عبارت بهتر شهرک واتیکان تقریبا در مرکز شهر رم واقع شده است. این شهر مانند ارگ و یا قلعه توسط دیوارهای مربوط به قرون وسطایی احاطه شده است و ۶ دروازه دارد.

žکشیش‌ها و پدران روحانی برای چندین قرن مانع هر گونه بروز خلاقیت و هنر بودند. آن دوره سیاه تاریخی به نام قرون وسطی یادآور حوادثی مانند دادگاه‌های تفتیش عقاید، سوزاندن و کشتن بود. žمحاکمه گالیله و سوزاندن جرنوبرنادو نمونه‌هایی از این رویدادهای سیاه است که بار سنگین آن را برای همیشه واتیکان بردوش دارد. اما با ظهور دوره نوگرایی، هنر در همه زمینه بویژه در نقاشی و ترسیم، شکوفایی یافت. تعدادی از معروفترین هنرمندان و معماران دوره رنسانس ایتالیا برای ساختن بناهای واتیکان توسط پاپ به کار گماشته شده بودند. žکتابخانه واتیکان و بخش‌های متنوع موزه آن حاوی اطلاعات تاریخی است که به لحاظ علمی و فرهنگی بسیار ارزشمند است. در سال 1984 سازمان جهانی پونسکو، تمام شهر واتیکان را در فهرست مناطق تاریخی خود ثبت کرد و تنها نمونه‌ای است که در آن کل یک کشور به‌عنوان اثری تاریخی ثبت می‌شود. žدر موزه واتیکان نیز آثاری از تمدن پارسی وجود دارد. در این موزه همچنین سه کره جهان مربوط به سال‌های 1560 تا 1800 وجود دارد که اگرچه در آنها همچون سایر نقشه‌های قرون 16 و 17 ، قاره آمریکا و اقیانوسیه وجود ندارند اما در هر سه کره نقشه ایران  با نام پارس و معادل لاتین خلیج فارس( سینوس پرسی) وجود دارد. žیک نقشه نیز روی چرم به سبک نقشه‌های باستانی بطلمیوسی وجود دارد که در آن نیز معادل خلیج فارس (سینوس پرسی) وجود دارد. یک نقشه روی چرم نیز وجود دارد که کار هنرمند لئوناردو داوینچی است و نام ایران را با نام امپراتوری پارس دارد. žاصولا نقشه‌های فعلی موجود در جهان قدمتی بیشتر از 500 سال ندارند حتی آنهایی که بر اساس نقشه‌های بطلمیوس و نقشه نگاران باستان ترسیم شده‌اند مربوط به همین 5 قرن اخیر هستند و اصل هیچیک از نقشه‌های منسوب به علمای یونان و روم در اختیار نیست. žدر آخرین یکشنبه هر ماه، موزه واتیکان درهایش را برای بازدیدکنندگان به صورت مجانی باز می‌کند. صف مردمی که خواهان بازدید از موزه واتیکان در آخرین یکشنبه هرماه هستند، به حدی طولانی می‌شود که از چندین خیابان می‌گذرد


توجه : بیشتر این فایل را تصاویر کاربردی تشکیل داده اند .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پاورپوینت برنامه فیزیکی موزه و فرهنگسرا

پاورپوینت برنامه فیزیکی موزه و فرهنگسرا

پاورپوینت برنامه فیزیکی موزه و فرهنگسرا در 47 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt


مشخصات فایل
تعداد صفحات47
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت برنامه فیزیکی موزه و فرهنگسرا در 47 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt





موزه:

معنا لغوی موزه:

به معنای مکانی است که مجموعه بزرگی از آثار باستانی و صنعتی و چیزهای گران بها را در آن به معرض نمایش می گذارند. Òکلمه موزه را فرانسوی ها از لغت یونانی گرفته اند.موزه نام تپه ای در آتن بوده است.

تاریخچه موزه در ایران:

در قدیم ایرانیان برای رهایی از آسیب بیگانگان گاهی گنجینه های گرانبهایی مانند مجموعه سفال آبگینه گرگان را درون چاه ها و حفره هایی پنهان می کردند. Òاولین بار به دستور ناصرالدین شاه قاجار در داخل کاخ سلطنتی گلستان تالاری به موزه اختصاص یافت که سپس غنی تر شد و بنام موزه همایونی گشایش یافت.


اهداف موزه:


1-گردآوری، حفظ و نمایش آثار هنری معاصر و گسترش سطح شناخت جامعه.
• 2-شناساندن هنرهای معاصر اصفهان، سایر استانهای ایران و هنر معاصر بین الملل
• 3-عرضه و نمایش دائمی هنرهای معاصر و سایر کشورها
• 4-آشنا نمودن مردم و خصوصاً هنرمندان با هنرهای معاصر


انواع موزه:

• 1-موزه های تاریخ و باستان شناسی
• 2-موزه های فضای باز
• 3-موزه های مردم شناسی
• 4-کاخ موزه ها
• 5-موزه های هنری

• 6- موزه های علوم و تاریخ طبیعی
•7 موزه های منطقه ای (محلی)7-
•8-موزه های سیار (گردشی)8-
9- پارک موزه ها
•10- موزه های سلاح (نظامی)10-
• 11- موزه های اندیشمندان (خانه هنرمندان
• 12- موزه صنایع دستی

ریز فضاها شامل....


اهداف فرهنگسرا:

ـ تلاش جهت توسعه و ارتقاء فرهنگ عمومی شهروندان منطقه
ـ ارائه خدمات آموزشی عمومی به شهروندان
ـ افزایش روحیه نشاط و امید در بین مخاطبان
ـ ایجاد زمینه های رشد و شکوفایی استعداد مخاطبین خصوصاً جوانان و نوجوانان
 ـ معرفی خدمات و فعالیت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در منطقه و جلب مشارکت عموم در این فعالیت ها

ـ اعتلای فرهنگ اسلامی در میان خانواده ها
ـ گسترش به فرهنگ قانون گرایی و احترام به حقوق شهروندان
ـ گرایش و سوق دادن جوانان به هنر
ـ تهیه و توزیع محصولات فرهنگی و هنر برای برای شهروندان
ـ تحکیم نهاد خانواده با مقابله ی با تهاجم فرهنگی
ـ ترویج الگوهای اخلاقی و اسلامی Ò

ریزفضاهای فرهنگ سرا شامل...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود