bazarfiledl

فایلکده

bazarfiledl

فایلکده

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت بدن

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت بدن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق متغیر مدیریت بدن در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات48
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق متغیر مدیریت بدن در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از پیشینه تحقیق:

      کوهی و دیگران (1390) در مقاله¬ی «تبیین جامعه¬شناختی مدیریت بدن در میان زنان» به تبیین جامعه-شناختی مدیریت بدن با روش پژوهش پیمایشی پرداخته¬اند. در این تحقیق، از نظریه¬های زیمل، وبلن، مری داگلاس، بوردیو، بودریار، فدرستون، و گافمن جهت تبیین متغیرها استفاده شده است. یافته¬ها نشان می¬دهد که مدیریت بدن در میان زنان 15 ساله و بالاتر تبریز از سطح متوسط به پائینی برخوردار است و بین متغیرهای مقایسه اجتماعی بدن، گروه¬های مرجع، سرمایه فرهنگی و اقتصادی، تحصیلات و مدیریت بدن در میان زنان همبستگی معناداری وجود داشته و این متغیرها توانسته¬اند تا 37 درصد از واریانس مدیریت بدن را تبیین کنند. ذکایی و فرزانه (1387) در مقاله¬ی پژوهشی خود «زنان و فرهنگ بدن: زمینه¬های انتخاب جراحی¬های زیبایی در زنان تهرانی» به دنبال دستیابی به تجربه¬های زنان تهرانی نسبت به بدن خود در قبل و بعد از انجام جراحی زیبایی بوده¬اند و تلاش کرده¬اند تا این تجربه¬ها را به طور مستند و از زبان و منظر زنانی بیان کنند که مبادرت به انجام آن کرده¬اند. یافته¬های این مطالعه که به شیوه¬های کیفی و کمی انجام شده، حاکی از آن است که جراحی زیبایی در چرخه میان انتخاب فردی و ساختارهای اجتماعی قرار گرفته است و باید آن را توازنی دانست میان اختیار انسانی و اجبار ساختاری.


بخشی از مبانی نظری:

رویکردهای نظری گوناگونی در جامعه¬شناسی مسئله¬ی چگونگی شکل¬گیری بدن در متن وضعیت¬های عینی اجتماعی را مطمح نظر قرار داده¬اند. هر یک از این رویکردها این پدیده را در ابعاد، سطوح، شاخص¬ها و دلالت-های متفاوت مطالعه کرده است. با این وصف، وجه مشترک آن¬ها نفی «هستی صرفاً زیست¬شناختیِ بدن» و تأکید بر سویه¬های اجتماعی و برساختی آن است. فی¬المثل، در رویکرد پدیدارشناختی به بدن، آن¬چه محوریت می¬یابد تجربه¬های زیست¬مند افراد است و این¬که افراد چگونه جهان¬شان را به شیوه¬هایی معنادار تفسیر و خلق می¬کنند (ترنر،1995: 247). برای تشریح اصلی¬ترین ایده¬های این رویکرد می¬توان به آرای اروینگ گافمن  اشاره کرد. او بر این نکته تأکید می‌کند که بین «خود اجتماعی» یا هویت اجتماعی با «خودِ واقعی» فاصله وجود دارد. وی برداشت از «خود» را با رهیافتی نمایشی تشریح می‌کند. گافمن با رویکرد نمایشی خود، نقش‌های اجتماعی و موقعیت‌های اجتماعی را تنها نمایش‌هایی می‌بیند که در زندگی روزمره اجرا می‌شوند. به عقیده او، «خودِ» افراد به وسیله نقش‌هایی که در این موقعیت‌ها اجرا می‌کنند، شکل می‌گیرد و معنا می‌یابد. گافمن ضمن استفاده از مفهوم «خود» تا اندازه زیادی به بدن فرد اشاره دارد. از دید او، عاملان بدنی یا جسمی نیز رأی جمع‌کن‌هایی هستند که با توسل به همه¬ی روش‌های علامت‌دهی اجتماعی سعی دارند نظر دیگران را به خود جلب کنند. این عاملان بدنی، «معرف‌های تجسدیافته¬ی منش و منزلت‌‌اند» که می‌توانند توسط دیگر کنشگران مورد تفسیر قرار گیرند (لوپز و اسکات، 1385: 155).


فهرست مطالب:

پیشینه تحقیق
مدیریت بدن در نظریه پردازی های جامعه شناختی
چارچوب نظری
سبک زندگی در نظریه پردازی های جامعه شناختی
تعامل سبک زندگی و مدیریت بدن
پیر بوردیو
میشل فوکو  
آنتونی گیدنز
منابع و مآخذ



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:

        با توجه به دگرگونی سریع و پرشتاب دانش و معلومات بشری، همه چیز به شدت در حال تغییر و تحول است. سازمان ها به عنوان یک سیستم باز با محیط خود در تعامل قرار دارند و برای تداوم حیات خود نیازمند پاسخ گویی به تغییرات محیطی می باشند. از آن جا که منابع انسانی مهم‏ترین عامل و محور در سازمان ها محسوب می گردد، تجهیز و آماده سازی منابع انسانی برای مواجه با تغییرات از اهمیت ویژه برخوردار است و کلیه سازمان ها با هر نوع مأموریتی که دارند باید بیشترین سرمایه، وقت و برنامه را به پرورش انسان ها در ابعاد مختلف اختصاص دهند. اجرای برنامه های آموزشی با هدف ایجاد تغییر در رفتار، دانش و مهارت های منابع انسانی سازمان ها متناسب با نیازها بدون شک با به روز کردن اطلاعات و دانش کاری آنان ضمن توسعه مهارت ها، موجب بقاء سازمان خواهد شد(صدری،1383).   



بخشی از پیشینه تحقیق:

        در تحقیقی که به وسیله ابطحی(1382)، به منظور ارزیابی برنامه های آموزشی مبتنی بر رایانه در یکی از شرکت های داخلی انجام شده از الگوی کرک پاتریک استفاده شده است. ارزیابی این مجموعه از برنامه ها در ابعاد واکنشی(رضایت کارکنان)،یادگیری(تغییرات در یکی از ابعاد دانش، نگرش و مهارت)، رفتاری(میزان انتقال مطالب آموخته شده به محیط کار) و نتایج(از قبیل کاهش ضایعات، افزایش کیفیت تولید و افزایش میزان بهره وری شغلی) صورت گرفت، یافته های این تحقیق نشان داد که ارزیابی سطح اول حاکی از کم بودن میزان رضایت فراگیران از این برنامه بود، در سطح دوم که از گروه کنترل و گروه آزمایش استفاده شده حاکی از وجود تفاوت معنادار  بین این دو گروه بود. برای ارزیابی دو سطح آخر، ارزیابی رفتار و نتایج شاخص های مربوط به این سطوح حدود سه ماه بعد از اتمام برنامه مورد بررسی قرار گرفت که حاکی از معنادار نبودن تفاوت در این شاخص ها بود.

      پال دیویس(1990)، در دانشگاه ایلونز جنوبی به بررسی اثربخشی آموزش ضمن خدمت در زمینه شایستگی های فنی و شغلی پرداخت. این بررسی بر آن بود تا اثربخشی یک برنامه آموزش ضمن خدمت را را در زمینه هدف هایی که آموزگاران کودکان استثنایی تدوین کرده اند، ارزیابی کند. در واقع هدف این تحقیق تعیین این است که هدف های آموزشی تدوین شده از جانب آموزگاران تا چه اندازه عملی، از لحاظ فنی مناسب و برنامه ریزی شده برای تعمیم هستند.


فهرست مطالب:

آموزش کارکنان

مفهوم شناسی آموزش و آموزش کارکنان

2-2-2 ) اهمیت و ضرورت آموزش کارکنان

2-2-3 ) اهداف آموزش نیروی انسانی

2-2-4) انواع آموزش

2-2-5 ) روش های آموزش

2-2-6) اصول آموزش کارکنان

2-2-7) سطوح آموزش کارکنان در سازمان های صنعتی   

2-2-8 ) پیامدهای آموزش کارکنان  

2-2-9 ) مراحل آموزش کارکنان

2-2-10 ) محتوای آموزش کارکنان

2-3 )پیشینه تحقیق

2-3-1 ) تحقیقات انجام شده در ایران

2-3-2 ) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

منابع




 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود مبانی نظری پژوهش کانون های اصلاح و تربیت

مبانی نظری پژوهش کانون های اصلاح و تربیت

مبانی نظری پژوهش کانون های اصلاح و تربیت در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات34
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری پژوهش کانون های اصلاح و تربیت در 34صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:

 تعداد مردم فقیر و بی‌بضاعت (که بسیاری از آنها کودکان بودند) درگیر در گدایی، فحشا، و جرایم خرد در لندن آنقدر زیاد شده بود که در سال 1556میلادی یک مؤسسه که به‌طور خاص برای کنترل این افراد طراحی شده بود، یعنی دارالتأدیب، تأسیس شد. بااین‌حال، جرایم نوجوانان و گدایی محدود به لندن نبودند. در نتیجه، مجلس در سال 1576 میلادی قانونی را تصویب کرد که باعث ایجاد مؤسسات مشابه در هر یک از شهرهای انگلستان شد. ساختار مؤسسات و مدل دارالتأدیب در سطح قاره گسترش یافت. در سال 1595، بهترین مؤسسه، مرکز بازپروری آمستردام بود که به‌طورکلی برای رسیدگی به مشکل جرایم نوجوانان تأسیس شده بود. هدف این مؤسسه و نهادهای مشابه این بود که کم‌کم نظم و انضباط را القاء نموده و به جوانان بیاموزند که یک عضوِ مؤثر و سخت‌کوشِ جامعه باشند ( 15 )



فهرست مطالب:

تاریخچه شکل گیری کانون های اصلاح و تربیت

تاریخچه شکل گیری کانون های اصلاح و تربیت در جهان

2 – 6 – 2  تاریخچه شکل گیری کانون های اصلاح و تربیت در ایران

2 – 7  انواع موسسات اصلاحی - تربیتی نوجوانان معارض قانون

2 – 7 – 1 محیط نگهداری بسته

2 – 7 – 2 محیط نگهداری نیمه باز

2 – 7 – 3 محیط نگهداری باز

2 – 8 پاسخ اجتماعی به نوجوانان معارض قانون در ایران

2 – 8 – 1 سن مسوولیت کیفری نوجوانان معارض قانون در ایران

2– 9 معرفی کانون اصلاح و تربیت استان تهران

2 – 9 – 1  واحد های تشکیل دهنده کانون

2 – 9 – 1- 1 : واحد مدیریت کانون

2 – 9 – 1- 2 : واحد مددکاری و خدمات اجتماعی

2 – 9 – 1 – 3 : واحد فرهنگی کانون

2 – 9 – 2  کارکردهای کانون اصلاح و تربیت


2 – 9 – 2 – 1  ) اقدامات تامینی[1]                

2 – 9 – 2 – 2 ) اقدامات تربیتی و اصلاحی[2]   

2 – 9 – 2 – 3  ) اقدامات رفاهی[3]                

2 – 9 – 2 – 4  ) مراقبت های پس از آزادی[4]    

 2 – 9 – 2 – 2 ) اقدامات تربیتی و اصلاحی  

2 – 9 – 2 – 4  ) مراقبت های پس از آزادی  

2 – 9 – 3 برنامه روزانه مددجویان در کانون اصلاح و تربیت استان تهران

2 – 10 واژه شناسی نظام زندان بانی

2 – 10 – 1 حبس

2 – 10 – 2 خودزنی

2– 10 – 3 ملاقات در زندان

2 – 10 –3 – 1 انواع ملاقات در زندان

منابع

[1]  Security Measures

[2] Training & correcting measures

[3] Welfare measures

[4] After release care


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک در 49 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات49
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک در 49 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد 


بخشی از مبانی نظری: 

شرایط متحول و متغیر محیطی موجود در فضای کنونی سازمان­ها باعث شده که تعیین دقیق راستا و جهت حرکت سازمان­ها به راحتی امکان­پذیر نباشد و نیازمند وجود تفکری چند بعدی، فراگیر وخلاقانه باشد. در محیط و دنیایی که ما زندگی می­کنیم دو خصوصیت عمده دیده می­شود که عبارتند از: تغییرات مداوم و پیچیدگی(گرود و اهلستروم،1997). تغییرات مداوم زمینه­ای را ایجاد می­کنند که ما به عنوان افراد، شرکت­ها و ملت­ها مجبوریم راستا و جهت حرکت خود را مشخص نماییم و از طرفی دیگر، پیچیدگی موجود در محیط باعث ایجاد چالش­هایی در توانایی ما در شناخت و انتخاب راستا و جهت حرکت خود می­شود. از این رو ما نیازمند رویکرد جدیدی در راهبردهای خود نسبت به محیط و آینده کسب و کار خود هستیم که دربرگیرنده نوع نگرش و تفکر ما نسبت به محیط و آینده است و نه صرفاً مجموعه­ای از پیش تعیین شده که قابلیت انطباق آنها با تغییرات مداوم محیطی و هماهنگی آنها با پیچیدگی­های محیطی بسیار مشکل است. به بیان دیگر، ما نیازمند نوعی چارچوب نگاه و نگرش هستیم که می­توان به آن تفکر استراتژیک اطلاق نمود. در عرصه بسیار پیچیده فعالیت­های صنعتی، بازرگانی، اقتصادی و نظامی، تعدد عوامل تأثیرگذار، سرعت تغییر و تحولات، علاقه­مندی سازمان­ها به کسب موفقیت و پیشرفت و بقای بلندمدت، برنامه­ریزی استراتژیک را ضرورتی اجتناب ناپذیر کرده است. پیشرفت و توسعه سریع در جهان امروز و تغییرات پر شتاب محیطی، آگاهی از تحولات را ضروری ساخته است(کرامت زاده و محمدی، ۱۳۸۷).


بخشی از پیشینه تحقیق:

سلطانی و بهرامی نژاد جونقانی به بررسی تاثیر بلوغ سازمانی بر سر آمدی سازمان در شرکت فولاد مبارکه پرداختند.آن ها در این مطالعه بلوغ سازمانی را در سه سطح فردی،فرآیندی و سازمانی مورد بررسی قرار داده اندو تاثیر این سه سطح را بر روی هشت دستاورد خروجی بلوغ مورد بررسی قرار دادند.نتایج نحقیق نشان داد که بلوغ سازمانی بیشترین تاثیر را بر سرآمدی سازمان دارد(سلطانی و بهرامی نژاد جونقانی، 1389‌).
در پژوهشی به نام سنجش سطح بلوغ مدیریت دانش در سازمان ها از طریق یک مدل بلوغ توسعه یافته مدیریت دانش پرداخته اند. امروزه دانش به عنوان یک منبع ارزشمند و استراتژیک است. برای هدفمند کردن استفاده از دانش به عنوان یک مزیت رقابتی و استراتژیک و نیز سازاندهی مراحل توسعه مدیریت دانش در سازمان، شناخت وضعیت موجود سازمان در زمینه مدیریت دانش و تعیین عوامل موثر بر تصمیم گیری یک سازمان برای به کار گیری و بهبود مدیریت دانش امری ضروری است(قلی پور و عابدی جعفری، 1390).


فهرست مطالب:

برنامه­ریزی استراتژیک

2-2 - لزوم برقراری برنامه­ریزی استراتژیک در سازمان­ها

2-3 -الگوهای رایج برنامه­ریزی استراتژیک

2-3-1 -الگوی برنامه­ریزی استراتژیک استونر و فریمن

۲-3-۲ -الگوی برایسون

۲-3-۳ -الگوی برنامه­ریزی استراتژیک سازمان جهانی بهداشت

۲-3-۴ -الگوی گوداشتاین و همکاران

۲-3-۵ -الگوی برنامه­ریزی استراتژیک دانکن و همکاران

۲-3-۶ -الگوی برنامه­ریزی استراتژیک وایتمن

۲-3-۷ -الگوی برنامه­ریزی استراتژیک پیگلز و روجر

۲-4 -تفکر استراتژیک

۲-5-تحول رویکردهای راهبرد

۲-6 -تفکر استراتژیک و ابعاد آن

۲-7 -الگوهای مدیریت استراتژیک در بخش عمومی

۲-8 -کاربست مدیریت استراتژیک در سازمان‌های دولتی

۲-9- رشد یافتگی ورشد نیافتگی آرگریس

تحقیقات انجام شده خارجی

تحقیقات انجام شده داخلی

منابع





 - Garud and Ahlstrom, 1997.



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان

مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان

مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات19
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc 



کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد 



بخشی از مبانی نظری: 

اساسا بزهکاری یک واژه روان شناسی نیست بلکه یک مفهوم حقوقی است ( 5 ) . بزهکاری ، اقدام به عملی است که بر خلاف موازین ، مقررات و قوانین جامعه بوده است و انجام آن موجب پیگرد قانونی شود و کسانی که مرتکب چنین اعمالی گردند را مجرم و بزهکار گویند ( 8 ) . هربرت بلومر عقیده دارد هر عملی که انسان آگاهانه و بنابر اختیار و اراده انجام دهد و به عبارتی بتواند آن را به میل انجام دهد و در ضمن با قوانین یک سازمان اجتماعی مخالفت داشته باشد جرم تلقی می شود. حال اگر جرم در محدوده سن کودکی تا نوجوانی رخ دهد ، بزهکاری نام دارد  ( 8 ) . بزهکاری به طور کلی به رفتارهای قانون شکنانه نوجوانان اطلاق می شود . ( 44 ) . شومیکر رفتار انحرافی جوانانی که به سن قانونی نرسیده اند را بزهکاری می نامد و جوانان مرتکب این رفتار ها را بزهکار می خواند. وی دوره جوانی را به دو بخش نوباوه و نوجوان تقسیم می کند که عمده نوجوانان در دبیرستان ها جای دارند ( 44) .


 فهرست مطالب:

مفاهیم بزهکاری

تعریف بزه 

2 – 4 – 3 بزهکار

2 – 4 – 4 تاریخچه مفهومی بزهکاری 

2 –  4 – 5 علل بزهکاری 

2 – 4 – 6 دیدگاه های نظری بزهکاری 

2 – 4 – 7 انواع بزهکاری 

2 – 4 – 8 نوجوانی و بزهکاری 

2 - 5 تاریخچه مجازات کودکان معارض قانون 

منابع


  Crime

  Shoemaker 



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود